måndag 9 juli 2012

Mirakel bär i trädgården!!


         Härliga soliga lediga Måndag

 Kärlek i stora lass och givetvis tur med att man köper rätt träd.
 Vi fick tips och råd om olika saker som krävs för att ett körsbärsträd skall ge frukt.


 Körsbärsträdet bär redan frukt!!!


Vi köpte de på Bauhaus, bara det gör att man blir orolig. Deras kanske är lika hårt framdrivna som de  från Ikea, men inte alls.
De träd vi köpte från Bauhaus har varit bra. 
 Även om det inte är lika Mysigt som Blomsterlandet!
Fick mitt Greenroomkort idag,  vilket gör att jag blir mer sugen på att åka dit och kolla. Vi skall lägga  på mera grus och dekorsten, men jag har lutat mina knän på detta hårda grus och stenar i timmar, vilket har resutlerat i knän som  gör så ont att jag faktiskt har problem med att gå.
 Vad jag kan göra nu av min trädgård är att rensa, och vattna. Och framför allt njuta och drömma... hmmm...


 Ja!! denna bilden hittade jag 

 Blomsterlandet hade lagt upp denna på Facebook.
Jag känner dofterna, ljudet av lite porlande vatten  i harmoni med vindspelet.. blunda och njut.
 En stor karaff med läskande dryck.. hittade i Femina ett tips.
Ingefärsdryck med frukter och lite vodka med massor av is.
Jag tänker också att Hemmagjord hallonsaft och glass kan passa.


 Detta är ännu en plats  till inspiration den hittade jag på Ikeas sida.
Jag inser att vi behöver större trädgård.


 Nästa stora ingrepp på framsidan är i september när vi skall plantera vårlökarna, då tar vi en tripp till Blomsterlandet.


 Innan den tiden kommer så har vi hunnit flyga till Solen




I den solstolen alltid under parasoll med SPF 50 ,  Pepparkaks brun länge,  Vem vill bli russintant eller bli  brännande röd?.. de flesta men inte jag..






 Vi som bor i detta landet är tvungna att leva i nuet , när vi får regn  varannan timme eller dag.
Njut nu.
Ha en fantastisk Måndag i Juli 2012




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar