söndag 1 juli 2012

Min nya passion är Trädgården!

En oas med stenpartier och blommor



Tålamod  men med mycket jobb  så kommer bilden bli verklighet, här kan man se hur mina stenar formar små stigar runt växter, träd och blommor


 En bild säger mycket

.




Precis utan för vår ytterdörr satte vi upp en Spaljé
Där planterade jag rosor och Murgrönor som jag tyckte skulle växa ihop och tar bort utsikten från grannens skräpiga tomt. Rosträdets rosor slokade direkt, måste kolla vad jag gjort för fel, kan det vara att de vill bo själva i krukan?






Våra tujor som köpte på Blomsterlandet blev bruna!!

tre utav tio är fina och gröna och alla har fått samma näring och bevattning, jag förstår inte???
Igår så gav jag dessa bruna en riktig rotblöta och mer näring vi får se om de tar sig. en kollega till mig föreslog att lämna tillbaka dom, jag undrar om man kan göra det?



 Denna bilden är en av de som inspirerat mig till att utforma våran framsida.






Vi började att gräva på riktigt i april, och målet är ingen gräsmatta. Och att lägga partier med stenar och grus istället.



-stjärnan i trädgården skall vara ett vackert körsbärsträd.
Här har vi varit och stor handlat både på Bauhaus och  min favoritplats Blomsterlandet i Haninge.
Vi hittade Tujor och körsbärsträd där.
Här får Göran bästa träningen , gräva och skyffla bort jord och klumpar av gräs.






 Vi har mycket att göra , det har jag gärna tiden försvinner, jag mår bra kroppen och själen får näring genom att min kreativa ådra får spela fritt, jag lär mig mycket nytt hela tiden, den spännande upplevelsen i att se hur går det, klara de sig, växer mina träd.  Att se hur omsorg och kärlek är bästa näringen.


Denna bilden är för mig en vit duk som skall målas på. Sektioner 
med stenar , rosor, perenner, hosta, rosa stora pioner.. prunkande utan gräs.




 Vi fick mycket klart första dagen, vädergudarna kollade och gav oss regn, Jag har redan sett hur körsbärsträdet börja växa  och en liten grön frukt,  fast att det endast gått två månader. Då trivs  vårat träd.







 Här är nya favoritplatsen, terrass däcket på baksidan får vänta .
Jag har varit med nöje helt uppslukad att  att skapa våran Oas.
Det blir att uppdatera denna bloggsida med vad som hänt , och  det är mycket.
"I might promise you a rosegarden"
Ville inte tappa bloggandet , därför skirver jag ny text till gamla bilder , snart lägger jag in nya.

Ha en skön söndag!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar