tisdag 5 juni 2012

Helenas Blommor på Centralen





 En ny fantastisk blombutik har öppnat på
 T- Centralen i Stockholm

Här hittade jag många fina fräscha kreationer, personalen är riktigt trevlig.
Mitt senaste inköp var denna  vackra Rosplanta.
Den skulle vara en tålig växt.



De heter Helenas Blommor på T-Centralen .

Första gången jag var där, då åskade det ute vilket är otroligt obehagligt för de flesta hundar, och här ser jag ägarinnan stå och håller tassen på en så söt otroligt snäll Mastif hund.. stor stor.. men underbart trygg förutom när det åskar.
Kan kanske behövas en eller två Mastifs på en plats som Stockholms Tåg station och pendel tågsstation.
Jag stannar gärna till och tittar in när jag är påväg hem  och skall vänta in pendeln till Nynäshamn.


Här  har jag gjort ett stilében med Rosor och Zink det mjuka emot det kalla glänsande.
Och här ser vi rosträdet , många fina knoppar.



Vi fick ju ett överaskande besök av vinter rusk de första dagarna i Juni, då ställde jag in  Rosorna i ute -rummet,

Bilden nedan visar asfalts-gången upp till huset.
Syrenen i blom tuijorna uppe tillsammans med Solcells lampor.
Vi skall försöka pimpa upp allt med snygga stenar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar